Granturi pentru start-up și scale-up, regiunea Centru
Pe date de 20.02.2024 s-a dat startul înscrierilor în programul regional de granturi pentru start-up și scale-up în regiunea centru, mai exact intervenția 1.4.2 Scale-up pentru start-up-uri și microîntreprinderi
Codul MySMIS al apelului: PRC/108/PRC_P1/OP1
Perioada de depunere a proiectelor: 20.02.2024 ora 12:00 – 20.05.2024 ora 12:00
Apelul de proiecte este de tip competitiv, cu termen limită de depunere a cererilor de finanțare.
Bugetul alocat apelului de proiecte este de 27.607.117 euro.
Granturi între 25000 – 200.000 pentru start-up sau scale-up
Microîntreprinderile* de tip start-up chiar și nou înființate, sau cu o vechime de maximum 3 ani, precum și microîntreprinderile cu vechime mai mare de 3 ani, se pot înscrie în program pentru a obține granturi în de minim 25000 de euro și maxim 100.000 euro pentru startup, respectiv 200.000 euro pentru firmele vechi. Firmele trebuie să contribuie cu un aport propriu de minimum 10% (sau peste 20% pentru a obține punctaj mai bun).
*Microîntreprindere = firme care au un număr mediu de salariați mai mic decât 10, Cifra de afaceri sau Active totale de până la 2 mil de euro |
Bugetul alocat apelului de proiecte este de 27607117 euro. Așa cum spuneam firmele vor putea solicita:
- între 25.000 EUR – 100.000 euro dacă fac parte din categoria startup-uri (microîntreprinderi cu maximum 3 ani vechime).
- între 25.000 EUR – 200.000 euro pentru microîntreprinderi mai vechi de 3 ani.
Dacă facem un calcul simplu, putem estima că bugetul ar ajunge pentru a finanța aproximativ 138 de firme!
Condiții de eligibilitate start-up și scale-up:
Conform ghidului solicitantului, pentru a fi eligibile în cadrul intervenției 1.4.2 Scale-up pentru start-up-uri și microîntreprinderi, firmele trebuie să îndeplinească o serie de condiții, printre care:
- Solicitanții sunt societățile care se încadrează în categoria microîntreprinderilor, inclusiv a microîntreprinderilor nou înființate (startup), în conformitate cu prevederile Legii 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, înregistrate în baza Legii nr. 31/1990 privind societățile.
- Microîntreprinderile sunt definite ca întreprinderi care au un număr mediu de salariați mai mic decât 10 și realizează o cifră de afaceri anuală netă sau dețin active totale de până la 2 milioane de euro.
- Startup-ul reprezintă o microîntreprindere nou înființată în baza Legii 31/1990, care înregistrează o vechime de maximum 3 ani la data depunerii proiectului. O microîntreprindere nu este considerată nouă dacă se schimbă doar forma sa juridică.
- Solicitantul a desfășurat activitate pe o perioadă corespunzătoare cel puțin unui an fiscal integral și a înregistrat profit din exploatare sau profit net (>0 lei) în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanțare sau în anul 2019. Condițiile privind profitul și desfășurarea activității pe o perioadă corespunzătoare cel puțin unui an fiscal integral nu se aplică microîntreprinderilor înființate în anul depunerii cererii de finanțare.
- Număr minim de salariați:
- Solicitantul a înregistrat un număr mediu de salariați de cel puțin 1 (un salariat), în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanțare
sau
- Solicitantul are cel puțin un salariat cu normă întreagă pe perioadă nedeterminată, la data depunerii cererii de finanțare.
Domeniul de activitate (codul CAEN) vizat de investiție trebuie să facă parte din domeniile de specializare inteligentă identificate în Strategia de Specializare Inteligentă a Regiunii Centru pentru perioada 2021-2027 aici sursa http://www.adrcentru.ro/dez-reg/ssi-centru-consolidata/ și:
– să fie înscris în obiectul de activitate (conform certificatului constatator ORC), indiferent dacă acesta reprezintă activitatea principală sau secundară a întreprinderii – la data lansarii apelului;
– activitatea (clasa CAEN) să fie declarată și autorizată distinct la sediul (principal sau secundar) identificat ca loc de implementare a proiectului;
** Investiția propusă prin proiect poate să vizeze mai multe clase CAEN, în măsura în care acestea formează, împreună, un flux de producție unitar.
Cheltuieli eligibile pe intervenția 1.4.2 Scale-up pentru start-up-uri și microîntreprinderi:
Conform ghidului solicitantului, principalele cheltuieli eligibile sunt:
- Cheltuieli cu amenajarea terenului,
- Cheltuieli pentru amenajări pentru protecția mediului și aducerea la starea inițială,
- Cheltuielile pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului,
- Consultanță,
- Construcții și instalații,
- Montaj utilaje, echipamente tehnologice și funcționale,
- Utilaje, echipamente tehnologice și funcționale care necesită montaj,
- Dotări (utilaje, echipamente tehnologice și funcționale fără montaj, alte mijloace fixe),
- Echipamente tehnologice (mașini, utilaje și instalații de lucru),
- Aparate și instalații de măsurare, control și reglare,
- Utilaje și instalații de transportat și ridicat,
- Mobilier, aparatura birotica, sisteme de protecție a valorilor umane și materiale și alte active corporale,
- Active necorporale (brevete, licențe, mărci comerciale, programe informatice, cheltuieli cu realizarea instrumentelor de comercializare on-line.
ATENȚIE! Investiția trebuie realizată și menținută în mediul URBAN din regiunea centru: județele Brașov, Alba, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu
TOATE DOCUMENTELE OFICIALE (Ghidul solicitantului, anexele, lista codurilor CAEN eligibile, modelul de plan de afaceri, macheta financiară, grila de evaluare, etc) pot fi descărcate de pe website-ul oficial la programului, accesând link-ul următor:
https://www.regiocentru.ro/actiuni/1-4-2-scale-up-pentru-start-up-uri-si-microintreprinderi/ |
Dacă vă interesează o ofertă de consultanță pentru acest program, nu ezitați să ne contactați!